pagina intro afbeelding
Werkwijze

Een heldere en functionele werkwijze

Wij hanteren een efficiënte werkwijze die klanten echt helpt in haar bedrijfsvoering.

Gemakkelijk en efficiënt overstappen

Overstappen naar onze dienstverlening gaat echt gemakkelijk. Wij ondersteunen klanten met onze werkwijze zodat zij moeiteloos en succesvol overstappen op onze dienstverlening. Inrichting en conversie doen wij al jaren heel succesvol in eigen beheer.

icon

Stap 1A

Eerste afspraak

Het proces begint met een afspraak voor een kennismakingsgesprek. Dit kan met Eddie Bleijenburg via e.bleijenburg@concent.nl of bel met Eddie via 038-4231040.

icon

Stap 1B

Kennismaking

Tijdens het kennismakingsgesprek worden de behoeften van de klant geïnventariseerd en vindt er een presentatie plaats waarin we vertellen wat wij kunnen betekenen voor de klant. We brengen de wensen van de klant helder in beeld en brengen hiervoor een passende offerte uit.

icon

Stap 1C

SLA

Wanneer er akkoord is op de offerte brengen wij een SLA (Service Level Agreement = contract) uit. Als streefmoment geldt in de regel voor 1 september. Op deze manier hebben we ruim tijd voor afstemming van de dienstverlening, het opstartmoment van de begroting en de conversie van de administratie.

icon

Stap 2A

Begrotingsproces

In de periode van 1 oktober tot 31 december gaan wij samen aan de slag om zo een definitieve begroting gereed te krijgen vóór 1 januari.

icon

Stap 2B

Implementatie

Wij voeren interviews met als doel helderheid krijgen over het organigram, administratieve processen en autorisaties. Wanneer we een helder beeld hebben van de administratie, regelen we een online-ERP-omgeving in.

icon

Stap 3A

Conversie

Wanneer de omgeving is ingericht, converteren wij de data vanuit het oude platform naar de nieuwe omgeving. Hiervoor hebben wij conversiemodellen beschikbaar waarmee gegevens uit systemen worden geconverteerd naar AFAS. Wanneer gewenst kunnen wij ook een conversie uitvoeren op gegevens die niet tot de standaardconversie behoren.

icon

Stap 3B

Instructie

Vóór 31 december vindt er gebruikersinstructie plaats op basis van de ingerichte klant-omgeving. Half januari vindt een laatste instructie plaats waarbij mutaties met gebruikers van de opdrachtgever samen live worden verwerkt. Vanaf dat moment is de klant in staat zelfstandig te werken in de eigen omgeving.

icon

Stap 3C

Livegang en lopende dienstverlening

Gebruikers hebben via computer of mobiles toegang tot de eigen administratie. Personeelsmutaties worden aangeboden via InSite of via de AFAS PocketApp en facturen via SpendCloud. Wij zorgen na kwaliteitscontrole voor definitieve verwerking van mutaties. Gebruikers kunnen het effect van de mutaties raadplegen in eigen dashboards via persoonlijke pagina’s in InSite. Vaste contactpersonen op de financiële en personeels- en salarisadministratie zijn dagelijks bereikbaar via telefoon of mail. De eigen financieel adviseur brengt gedurende het jaar een aantal managementrapportages uit en bespreekt deze met de opdrachtgever.

Vragen over onze werkwijze?

Neem contact op met onze experts. Die kunnen jou alles vertellen over de interne processen.

Samen voor een gezonde balans

Knikker

Samen voor een gezonde balans

Knikker