pagina intro afbeelding
FAQ

Bekijk onze meest gestelde vragen

AFAS Pocket App

Inlogverzoek/pushbericht AFAS Pocket komt niet binnen.

Klik hier voor het antwoord op deze vraag.

Wat is de AFAS Pocket?

De AFAS Pocket is een app voor Android en IOS. Deze app wordt gebruikt voor de toegang tot AOL. Je werkgever bepaalt welke informatie beschikbaar is via de app. Vraag aan je werkgever of de AFAS Pocket inmiddels is geactiveerd!

Hoe moet ik (voor de 1e keer) inloggen?

Inlog vindt plaats met een e-mailadres. Dit is in veel gevallen je zakelijke e-mailadres. Mocht inloggen niet lukken dan kun je de inloginstructie raadplegen via de volgende film. Ook is een uitgebreide digitale instructie beschikbaar via de volgende link. Mocht dit niet lukken vraag dan hulp bij key-users in je organisatie (bijvoorbeeld: medewerkers op bestuurskantoor, je schooldirecteur of administratieve kracht).

De AFAS Pocket werkt niet meer/ik krijg geen melding (meer).

Klik in deze gevallen NADAT je je wachtwoord hebt ingegeven op: Geen melding ontvangen? In het vervolgscherm kun je klikken op: stel AFAS Pocket opnieuw in en volg de instructie.

Hoe kan ik mijn loonstrook- of jaaropgave inzien via de AFAS Pocket app?

Kun je al automatisch inloggen op Insite? Dan werkt je werkgever met single-sign on. Je hoeft dan alleen de functionaliteiten te activeren om bijvoorbeeld je loonstrook te kunnen raadplegen.

 

Zie instructie hieronder (Je hebt hiervoor wel toegang nodig tot Insite. Geen toegang tot insite? Zie kopje Ik ben mijn wachtwoord vergeten):

  • Stap 1: Klik op de knop: Activeer alle functionaliteiten (AFAS Pocket app op telefoon of tablet).
  • Stap 2: Geef in het volgende scherm je e-mailadres op, en zoek op Insite – menu AFAS Pocket de omgevingssleutel op.
  • Stap 3: Klik op Aanmelden, en volg de instructies zoals je ook aantreft op Insite – menu AFAS Pocket

Ik zie alleen het scherm Twee-factorauthenticatie met een aflopend nummer. Hoe kan ik mijn loonstroken ook inzien?

Kun je al automatisch inloggen op Insite? Dan werkt je werkgever met single-sign on. Je hoeft dan alleen de functionaliteiten te activeren om bijvoorbeeld je loonstrook te kunnen raadplegen.

 

Zie instructie hieronder (Je hebt hiervoor wel toegang nodig tot Insite. Geen toegang tot insite? Zie kopje Ik ben mijn wachtwoord vergeten):

  • stap 1: Klik op de knop: Activeer alle functionaliteiten (AFAS Pocket app op telefoon of tablet).
  • stap 2: Geef in het volgende scherm je e-mailadres op, en zoek op Insite – menu AFAS Pocket de omgevingssleutel op.
  • stap 3: Klik op Aanmelden, en volg de instructies zoals je ook aantreft op Insite – menu AFAS Pocket

AFAS InSite

Ik ben mijn wachtwoord vergeten.

Klik op het linkje Wachtwoord vergeten en geef het e-mailadres op, waaraan je AFAS Account is gekoppeld. Wil je weten welk e-mailadres dit is? Vraag dit na bij je directeur- of contactpersoon binnen je werkgever.

Ik ontvang geen email

Mocht je geen mail hebben ontvangen, check dan je Spam folder en/of verwijder je internet cookies. Zie je nog steeds niets? Geef dan een alternatief e-mailadres door aan je contactpersoon zodat je via dit e-mailadres voortaan kunt inloggen.

Ik heb een nieuwe telefoon/een nieuw telefoonnummer.

In dit geval klik je op de optie: Nieuwe telefoon en volg de instructie. Uitgebreide informatie tref je hier aan.

www.afasonline.nl opent niet

AFAS Online kan een storing hebben (zie www.afasstatus.nl) OF je gebruikt een te oude of een niet ondersteunde browser. Probeer dan in te loggen via een andere (recente) browser. Let op! De Internet Explorer wordt bijvoorbeeld niet meer ondersteunt.

AFAS

Wat betekent 2-factor authenticatie en waarom is dat nodig?

2-factor betekent dat authenticatie plaatsvindt via 2 stappen. Een gebruiker logt eerst in op www.afasonline.nl en accordeert daarna via de AFAS Pocket App. Deze manier van inloggen is nodig omdat je vertrouwelijke gegevens beschermd moeten worden.

Met welk e-mail adres moet ik in loggen?

Je leidinggevende kan dit voor je na kijken in de weergave ‘Mijn medewerkers’, veld ‘E-mail gebruiker’. Klik hier voor een voorbeeld.

Ik krijg de melding: “Geen Apps beschikbaar”

Neem in dit geval contact op met de contactpersoon van de werkgever bij Concent. Het kan zijn dat je een verkeerd e-mailadres gebruikt, maar het kan ook zijn dat je autorisatie niet goed is gekoppeld.

Ik krijg de foutmelding “server_error” na inloggen.

Het kan zijn dat je vanuit een oude favoriet/bookmark bent ingelogd, of dat er een probleem is met je cookies of tijdelijke internetbestanden. Probeer eens rechtstreeks in te loggen via www.afasonline.nl, probeer een andere browser, of verwijder je cookies/tijdelijke internetbestanden en probeer het vervolgens opnieuw.

Ik heb andere problemen met inloggen in de AFAS Pocket App

Neem contact op met Concent.

Is jouw vraag over AFAS nog steeds niet beantwoord?

Is jouw AFAS vraag nog steeds niet beantwoordt? Bezoek dan de AFAS help service pagina, of neem contact met ons op.

Samen voor een gezonde balans

Knikker

Samen voor een gezonde balans

Knikker